poniedziałek, 9 maja 2011

Słowo jest wolne ...czyli za co kocham Suworowa !

Słowo jest wolne ...czyli za co kocham Suworowa !


Jestem w szoku !!!


Naprawdę  trudno od rana wprowadzić mnie w osłupienie, szczególnie podczas płyciutkich i lekkich programów „ Telewizji śniadaniowej” ... a jednak tak właśnie się stało ...

Zazwyczaj kiedy jeszcze ciężko zaspana robię mojemu synowi śniadanko w kuchni – włączam telewizor w jadalni – po to żeby posłuchać informacji, przeglądu prasy, jakiegoś kulinarnego  pomysłu na... albo żeby po prostu coś obok mnie gadało.

Dziś rano również włączyłam TVP – 1 ... i poranny program „Kawa czy herbata”.
Pomiędzy kulinarnymi pomysłami i rozmową o dupie Maryni słyszę jak prowadzący Radek Brzóska przedstawia znanego pisarza rosyjskiego Wiktora Suworowa.  

 Rozmowa dotyczy najnowszej książki gościa – pod tytułem „ Żmijojad”. Prowadzący naświetla i przybliża widzom temat , który jest zresztą stałym tematem w książkach pisarza- czyli akcje służb specjalnych, wywiadów, agentów. Temat jest tym bliższy autorowi bo sam wielką część swojego życia spędził w służbach.
Wiadomo – każdy pisze o tym co zna. Pada pytanie o obecną Rosję. Suworow mówi ( jak zresztą ja również już kiedyś pisałam tu na tym bloogu ) – że w Rosji nic się nie zmieniło.
To: „... dawny Związek Radziecki – tylko inaczej nazwany.  Te same służby – ci sami ludzie. A Putin był przecież agentem KGB – więc co niby, miał teraz stać się święty ?”.

W tym miejscu trochę zdziwiony szczerą odpowiedzią gościa prowadzący nieśmiało dobierając słowa pyta : „ ... czy w takim razie nie dziwi pana , że Polacy po katastrofie smoleńskiej nie czują się uspokojeni rosyjską wersją zdarzenia i  snują teorie spiskowe ?”.

Wiktor Suworow odpowiada:

„ ... Absolutnie się nie dziwię. Odpowiem panu tak : załóżmy, że jesteśmy sąsiadami i mamy z naszych historycznych kontaktów ogólnie mówiąc „różne” doświadczenia. I nagle coś się wydarzyło na moim terenie, jakiś wypadek, katastrofa, szkoda ... to ja, żeby mieć czyste ręce odsuwam się natychmiast od sprawy – nawet nie podchodzę na miejsce zdarzenia żeby pan mógł je zabezpieczyć. Wzywam komisje zagraniczne – nawet kilka, żeby postronne i obiektywne osoby mogły potwierdzić moją niewinność. Chcę przecież udowodnić, że nie ma w tym mojej winy.
Jeśli Rosjanie nie dopuszczają Polaków do wraku samolotu, natychmiast niszczą dowody, wywożą do Moskwy czarne skrzynki i coś przy nich majstrują – TO OCZYWISTE, ŻE TA BANDA Z PUTINEM NA CZELE MACZAŁA W TYM PALCE ! ...

BANDA Z PUTINEM NA CZELE ... nie, nie przesłyszałam się ...!!!

.... w studiu zapadła cisza. Prowadzący Radek się zapowietrzył i zamilkł  – bo nie był przygotowany na taką odpowiedź ...

Jak to w głupawej telewizji śniadaniowej o siódmej rano padają z ust znanego rosyjskiego pisarza ( w dodatku jak wiadomo znającego świetnie prace KGB i wywiadów) słowa najmocniejsze ze wszystkich jakie padły od katastrofy smoleńskiej  ?! ...

Tego się nikt nie spodziewał !

A nasz papierowy i impotentny rządzik sam już nie wie jak się Rosjanom jeszcze bardziej przypodobać i podlizać ... a nasze niby „elity kulturalne”  ( Wajda , Kuc i ich ulubione aktorzyny, pisarzyny ( nawet Szymborska ! )...  i te DE... przyjmują nagrody i zlizują pochwały z ust odzyskanych towarzyszy-przyjaciół  !!!
I tak to właśnie rosyjski pisarz Wiktor Suworow – dał nam Polakom lekcję patriotyzmu ...
On, który wie czym grozi głoszenie takich słów – nie bojąc się nagłego zawału, wylewu, wypadku samochodowego czy mgły ...mówi do Polaków  PRAWDĘ ...

I CO TERAZ PANIE TUSK, KOMOROWSKI, SIKORSKI i inni ... I co wstyd ...?!


Chylę przed Panem głowę Panie Suworow ... jeszcze raz daje Pan dowód na to że SŁOWO MOŻE BYĆ WOLNE ... ŻE SŁOWO RANI MOCNIEJ NIŻ NÓŻ ... ŻE SŁOWO JEST GROŹNIEJSZE OD BOMBY ...

Jestem dumna, że mogę zaliczyć się do grona ludzi dla których SŁOWO – jest kluczem do wolności ... słowo porusza  serca  ...słowo uwalnia myśl ...


...................................

                                                              Czytasz = myślisz        
       

                                                                                                       Wasza niepokorna i wyzwolona @  


ŻMIJOJAD - Wiktor Suworow
adres:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz