sobota, 12 marca 2011


Tak z całą pewnością wyglądać będzie koniec świata - jeśli kiedyś nastąpi...

Kiedy byłam małą dziewczynką bardzo lubiłam wczesno-wiosenne zabawy w budowanie tam na topniejącym lodzie. 
Ubrana w kalosze całymi godzinami stałam po kostki w wodzie z tąpiących się kałuż. 

Rwące strumyki błota porywały wszystkie patyczki, piórka, papierki, które wrzucałam do mikroskopijnego świata żywiołu. 

Stałam nad tym wszystkim jak olbrzym, wielki wszechwładny gnom - i decydowałam być czy nie być - jezior polodowcowych , rzek głębokich i wartkich, bystrych potoków. 

Wysadzałam tamy i budowałam nowe. Spiętrzałam wodę w zbiornikach retencyjnych  aby potem wypuścić ją z cała jej naturalną siłą i patrzeć jak zmiata wszystko co tylko stanęło jej na drodze !

Tak właśnie teraz wygląda Japonia - tak właśnie może wyglądać koniec świata ...

Podawane monotonnym głosem speakera dane ( cyfry !!! ) o wysokości fali.
Komunikaty dotyczące miejsc ewakuacji ... Tylko żeby było gdzie uciekać z tej naszej wytrąconej z osi planety...

Ogromne fale tsunami, potężne trzęsienia ziemi i inne kataklizmy - Czy człowiek nie jest zbyt butny - czy nie wydaje mu się że posiadł całą mądrość wszechświata ...Boga ?

Klonowanie genetyczne, atom, broń biologiczna i meteorologiczna ... czy naprawdę wiemy co robimy ?!

Trzęsienie ziemi w Japonii spowodowało pożar w elektrowni atomowej. 

Pomimo wielu zabezpieczeń ( kto jak kto, ale juz Japończycy zabezpieczyli reaktor najlepiej jak potrafili ) nastąpił wyciek. Chmura radioaktywna ruszyła na wschód ...

Ile jeszcze zniszczeń się dokona ? - ile jeszcze katastrof musi zagrozić ziemi, żeby ludzie wrócili do korzeni - do ekologii - do POKORY WOBEC NATURY ...

.... Najwyższy czas o tym pomyśleć !

                                                                     Wasza bardzo zmartwiona @




rzucili mu wyzwanie



gdy księżyc w kieszeni
gwiazdy na wyciągnięcie ręki
atom ujarzmiony

wszystko już wyliczone
i porachowane
długie łańcuchy genów
cięte i klejone

patrzą w oblicze Boga
przez szkła mikroskopów

w tym wielkim pojedynku
na ostrze geniuszu
gumowa rękawica
rzuciła wyzwanie

zdrowie mądrość uroda
cechy pożądane
najlepsze egzemplarze
świetnie się klonują

człowiek rękę podnosi
lecz nie do modlitwy

ręka Boga wzniesiona
lecz nie błogosławi

Adam i Ewa w kopiach
nieskończonych

na drzewie wiadomości
transgeniczne jabłka



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz